انسولین طولانی الاثر موجب افزایش خطر حمله ی قلبی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 نمی شود

25 اوت2015- براساس نتایج تحقیقات اخیر، انسولین طولانی الاثر موجب افزایش خطر انفارکتوس حاد میوکارد یا حمله ی قلبی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نمی شود.

در این تحقیق ، پژوهشگران انستیتوی  Leibnizدر برمن آلمان، تأثیر انسولین آنالوگ طولانی الاثر را با سایر درمانهای انسولین بازال بر روی حملات قلبی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مقایسه کردند. هیچ تفاوت واضحی که از نظر آماری معنی دار باشد، در نتایج این دو انسولین مشاهده نشد. در مطالعه ی قبلی ادعا شده بود که انسولین طولانی الاثر موجب افزایش خطر حمله ی قلبی در این بیماران می شود.

محققان اطلاعات 21501 بیمارمبتلا به دیابت نوع 2 را که اخیراً تحت درمان با انسولین قرار گرفته بودند را بررسی نمودند، برخی از این افراد با انسولین premix، برخی دیگر با انسولین آنالوگ و برخی با انسولین NPHیا Neutral Protamine Hagedornتحت درمان بودند.

محققان هیچ تفاوت معنی داری بین افزایش خطر حمله ی قلبی با استفاده از هر یک  از سه  انسولین فوق مشاهده نکردند. همچنین درمقایسه با اطلاعات مطالعه ی قلبی، دانشمندان هیچ تفاوت معنی داری بین خطر انفارکتوس میوکارد حاد در استفاده از انسولین طولای الاثر و انسولین NPHدر این مطالعه  نیافتند.

 محققان می گویند: بنظر نمی رسد انسولین  طولانی الاثر و انسولین  premixبا افزایش خطر انفارکتوس حاد میوکارد در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مرتبط  باشد.

نتایج این تحقیق درمجله یDiabetes, Obesity and Metabolism  منتشر شد.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/aug/long-acting-insulin-does-not-increase-risk-of-heart-attack-in-people-with-type-2-diabetes-95962405.html